Biuro prasowe

Kontakt dla mediów

Małgorzata Fischer

malgorzata.fischer@oex.pl

+48 663 500 200

Divante pionierem trendu PWA dla e-commerce

Divante 08.03.2018

Divante z Grupy OEX stworzyło pierwszą autorską aplikację webową wykonaną w technologii PWA. Rozwiązanie, dostępne pod marką Vue Storefront,  zapewnia e-sklepom możliwość działania w trybie offline, zwiększa szybkość ładowania się strony oraz elastycznie dostosowuje się do wszystkich urządzeń i systemów operacyjnych.

PWA (Progresywne Aplikacje Internetowe) to nowy trend budowania mobilnych aplikacji, które wyglądają jak natywne aplikacje na systemy iOS / Android, przy jednoczesnym zachowaniu prostoty i skuteczności dystrybucji webowej. Case studies opisujące zastosowanie PWA (z takich aplikacji korzysta m.in. Forbes i Alibaba) pokazują, że współczynniki konwersji są w ich przypadku dużo wyższe, niż na klasycznych stronach internetowych.

Dzięki wykorzystaniu progresywnych aplikacji internetowych klienci biznesowi ponoszą tylko jednorazowy wydatek, nie musząc osobno budować i utrzymywać dedykowanej aplikacji mobilnej dla każdej platformy (iOS, Android, Windows). Wszystkie główne platformy mobilne wspierają teraz standard PWA i wierzymy, że jest to przyszłość rozwoju aplikacji. Tego właśnie chcą użytkownicy i to jest coś, co możemy wykorzystać, aby ulepszyć konwersję w e-commerce – mówi Piotr Karwatka, CTO Divante, jeden z założycieli projektu.

Stworzona przez Divante aplikacja Vue Storefront może łączyć się z dowolnym zapleczem e-commerce (np. Magento, Pimcore, Prestashop lub Shopware) za pośrednictwem interfejsu API.

Kluczowymi cechami produktu są:

  • Obsługa PWA – user experience porównywalne z natywnymi aplikacjami,
  • Wsparcie offline – korzystając z Vue Storefront serwis e-commerce może być używany podczas długich lotów lub w metrze,
  • Ekstremalna skalowalność – dzięki bardzo nowoczesnemu stosowi technologii (100% JavaScript + ElasticSearch) i obsłudze offline, aplikacja może pracować z nawet podczas największych obciążeń serwera.

Vue Storefront został zaprojektowany jako framework. Deweloperzy po prostu tworzą własny motyw i rozszerzenia oraz personalizują look&feel aplikacji bez modyfikowania rdzenia – czyli wszystko odbywa się szybciej i prościej. Zastosowaliśmy system projektowy i oparte na komponentach wzorce projektowe, aby zachować layouty (które są także dostępne w modelu open source) możliwe do utrzymania i wielokrotnego użytku – dodaje Karl Bzik, Product Owner Vue Storefront.

Wokół projektu skupia się silna społeczność. Rozpoczęty przez Divante i wydany na licencji Open Source (MIT), teraz jest utrzymywany i rozwijany przez 27 aktywnych programistów na całym świecie. 140 deweloperów dołączyło do społeczności Slack i pracuje nad różnymi projektami opartymi na Vue Storefront. Oficjalna sieć partnerska obejmuje firmy z Argentyny, Stanów Zjednoczonych, Australii, Wielkiej Brytanii i Polski. Projekt przyciągnął już pierwszych klientów – znane marki z branży mody, biżuterii i branży sportowej.

Powrót do listy

Masz pytania?

Małgorzata Fischer

malgorzata.fischer@oex.pl

+48 663 500 200