Biuro prasowe

Kontakt dla mediów

Małgorzata Fischer

malgorzata.fischer@oex.pl

+48 663 500 200

OEX Cursor z partnerami wprowadza innowacyjną usługę kompleksowo wspierającą sprzedaż

OEX Cursor 07.11.2018

OEX Cursor we współpracy z ShelfWise oraz ABR SESTA zaoferuje rozwiązanie, które wykorzystując technologię rozpoznawania obrazu oraz zaawansowaną analizę danych, ułatwi zwiększanie sprzedaży w kanale tradycyjnym.

Usługa umożliwi podejmowanie precyzyjnych działań pozwalających na poprawę dystrybucji i wdrożenie standardów ekspozycji w 10 tysiącach najważniejszych sklepów z tej grupy.

Proponowane przez nas rozwiązanie dostarcza producentom precyzyjne informacje, które zapewnią lepsze dopasowanie asortymentu do obecnych i potencjalnych potrzeb konsumentów. System po przetworzeniu danych pozyskanych w punkcie z półki sklepowej rekomenduje konkretne działania, takie jak wprowadzenie produktu do sprzedaży, poprawę ekspozycji produktu na półce czy modyfikacje w zarządzaniu kategorią. Dzięki punktowemu działaniu, podejmowanemu jedynie w sklepach, gdzie zidentyfikujemy potencjał do wzrostu, maksymalizujemy sprzedaż i minimalizujemy koszty – powiedział Piotr Haman, prezes OEX Cursor SA.

Platforma przetwarza dane z 10 tysięcy punktów sprzedaży detalicznej w Polsce, które pozyskiwane są cyklicznie przez sieć przedstawicieli handlowych OEX Cursor.

System przetwarza zdjęcia w interesujące nas dane praktycznie w czasie rzeczywistym. Klient może mieć informację w swoim systemie już w dniu następnym. Technologia oparta jest na sztucznej inteligencji. Jej skuteczność jest na poziomie pracy człowieka, jednak koszty pozyskania danych, zwłaszcza przy dużej skali, są zdecydowanie niższe – dodaje Konrad Szczukiewicz z ShelfWise

System powstał z myślą o dużych i średnich ogólnopolskich dostawcach z rynku FMCG. Otwiera też ciekawe możliwości małoformatowym sieciom handlowym, które mogą go wykorzystywać do wdrażania i kontroli standardów sprzedażowych i ekspozycyjnych.

Bardzo istotnym elementem rozwiązania jest analiza pozyskanych informacji i ich konfrontacja z danymi demograficznymi i innymi, które określają potencjał badanego punktu sprzedaży. Tylko zaawansowane przetworzenie danych z wielu źródeł pozwoli na przygotowanie precyzyjnych rekomendacji działań na poziomie każdego ze sklepów, które przełożą się na wzrost sprzedaży – powiedział Paweł Jurowczyk z ABR Sesta

Według twórców projektu będzie to narzędzie, które firmy FMCG będą mogły wykorzystać do komunikacji z rynkiem, wprowadzania nowych produktów i realizacji polityki marketingowej. Pozyskane dane mogą służyć do optymalizacji innych obszarów związanych z marketingiem i sprzedażą. Rozwiązanie nie tylko dostarcza dane, ale zapewnia możliwość efektywnego kontaktu z rynkiem z wykorzystaniem narzędzi nowych technologii.

Obecnie projekt przeszedł fazę testów technicznych na próbie około 1000 sklepów i spotkał się z dużym zainteresowaniem potencjalnych klientów.

Planowany start projektu to 1 kwartał 2019.

ShelfWise to firma technologiczna oferująca innowacyjne narzędzie automatyzujące pozyskiwanie informacji na temat ekspozycji produktów w sklepie i zachowania klientów za pomocą rozpoznawania obrazu. Wszystkie zestawienia aktualizowane są w czasie rzeczywistym, co pozwala natychmiast reagować na wszelkie zmiany w efektywności ułożenia produktów. ShelfWise łączy ze sobą osoby bezpośrednio wizytujące punkty sprzedaży, z tymi którzy odpowiadają za przygotowywanie i wdrażanie planów sprzedażowych.

ABR SESTA specjalizuje się w badaniach dotyczących handlu zarówno pod względem oferty sklepowej, jak i zachowań klientów. Wyniki badań Agencji pozwalają firmom handlowym na ulepszenie swoich usług, strategiczne planowanie, kontrolę oraz podnoszenie sprzedaży. ABR SESTA pomaga również w procesie monitorowania promocji oraz merchandisingu, wspierając jednocześnie działy sprzedaży, category management, trade marketingu oraz pricingu. Oferuje także prowadzenie badań konsumenckich, znajomości marki czy skuteczności reklam.

Powrót do listy

Masz pytania?

Małgorzata Fischer

malgorzata.fischer@oex.pl

+48 663 500 200