Aktualności


34150

Zespół Open Loyalty opublikował kolejną edycję raportu “Loyalty Program Trends”.

Divante
6 października 2021

W raporcie na lata 2021/2022 opracowanym przez zespół Open Loyalty, który działa w ramach spółki Divante z Grupy OEX, została przedstawiona dokładna analiza wyzwań i trendów w marketingu programów lojalnościowych.

 

Loyalty Trends 2021/2022 to już druga edycja naszego globalnego badania. Raport  jest poświęcony celom, inwestycjom i wyzwaniom jakie stoją przed marketerami programów lojalnościowych w najbliższych latach. Zebraliśmy również prognozy dotyczące przyszłości programów lojalnościowych. Publikacja została przygotowana we współpracy ze 112 ekspertami, pracującymi dla globalnych marek.– powiedział Karl Bzik, Co-founder, CPO Open Loyalty

 

Eksperci zaproszeni do współtworzenia raportu wskazali trzy najważniejsze w najbliższym czasie cele marketingu lojalnościowyego: zwiększenie Customer Lifetime Value – łącznej wartości zakupów klientów w czasie, pozyskiwanie większej ilości klientów oraz ograniczenie ich utraty (tzw. Customer Churn).

Firmy upatrują możliwości podniesienia przychodów, zwiększenia ogólnego zainteresowania marką oraz produktem w zastosowaniu najnowocześniejszych rozwiązań marketingowych i technologicznych.

 

Wśród omawianych trendów, które zdaniem ekspertów w perspektywie kolejnych 2 – 3 lat będą miały największy wpływ na rozwój marketingowy znalazły się między innymi: płatności mobilne, płatne subskrypcje i analizy predykcyjne. Na znaczeniu zyskuje również

gamifikacja czyli zastosowanie mechanizmów zbliżonych do tych, które możemy

zaobserwować w grach. Pośród mających mniejszy wpływ na potencjalny rozwój marketingu lojalnościowego rozwiązań znalazły się między innymi aplikacje mobilne, mobilny portfel czy Big Data.

 

Zgodnie z opiniami ekspertów, do inwestycji najistotniejszych z punktu widzenia strategii marketingowej możemy zaliczyć między innymi aplikacje mobilne (pomimo notowanego spadku we wcześniejszej kategorii), automatyzację marketingu, analizy predykcyjne, systemy rekomendacyjne i Bussines Intelligence.

 

Raport prezentuje również firmy, które z sukcesem wdrażają innowacyjne rozwiązania z obszaru marketingu programów lojalnościowych.

Wśród wymienionych znalazły się firmy zajmujące się różnymi gałęziami gospodarki takimi jak: sprzedaż detaliczna, stacje benzynowe, supermarkety i sieci spożywcze, sieci restauracji, linie lotnicze, hotele, firmy finansowe i banki, czy producenci produktów FMCG.

 


Masz pytania?

Małgorzata Fischer
malgorzata.fischer@oex.pl
+48 663 500 200


Poznaj
Grupę OEX